تمیز کردن لباسشویی بعد از شستشو

تمیز کردن لباسشویی بعد از شستشو

ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد که دستگاه هایی که کار ان ها شست شو میباشد هم نیاز به تمیز کردن و شستن دارند. اما به این نکته توجه داشته باشید که این کار یک اقدام اساسی برای پاکیزه نگهداشتن فضای دستگاه میباشد که باعث میشود عملکرد ان نیز بهتر شوند. پس اگر شما نیز تمایل دارید بدانید که چگونه این کار را انجام دهیم با ما تا آخر این مقاله همراه باشید

مواد مورد نیاز

برای پاکیزه و تمیز کردن لباسشویی نیاز به شوینده های شیمیایی قوی نمی باشد. کافیست مقداری از سرکه سفید ، جوش شیرین و مایع شیشه پاک کن را با هم مخلوط کنید. این ها تنها چیز هایی هستند که برای برق انداختن دستگاه شستشوی لباس خود به آن نیاز دارید. همچنین یک پارچه یا دستمال برای نظافت یا دستمال هایی با پرز های ریز و یک مسواک قدیمی برای این کار احتیاج خواهید داشت.

در ابتدا با استفاده از آب گرم و پارچه یا مسواک بقایای پودرهای شوینده و مواد شوینده که از برنامه های شستشوی قبلی باقی مانده اند را تمیز نمایید. توجه داشته باشید که باید تمامی گوشه ها و درز های درون دستگاه را تمیز کنید. همچنینی قطعات جدا شونده و قابل شستشو مثل جا پودری را خارج کنید و با آب آن را شستشو دهید. درصورتی که دستگاه شما به صورت درب از جلو میباشد حتما به یاد داشته باشید که دور اطراف لاستیک درب را حتما دستمال بکشید و تمیز کنید .این لاستیک به مرور زمان باعث میشود گرد و خاک ، قارچ ، مو و باکتری در این نقاط بماند و روی هم انباشته شود

بعد از انجام مراحل بالا تنظیمات دستگاه را برای شستشو روی آخرین سایز و گرم ترین دما قرار دهید و برنامه شستشو را آغاز نمایید. سپس دو پیمانه سرکه سفید به دستگاه اضافه کرده و بگذارید برنامه شستشو به پایان برسد. اگر میخواهید دستگاه را برق بندازید میتوانید این بار با نصف پیمانه جوش شیرین سیکل شستشو را آغاز نمایید.

اگر دستگاه شستشوی لباس شما به صورت درب از سمت بالا میباشد میتوانید با روشن کردن دستگاه داخل ان را به وسیله آبی که در گردش میباشد شستشو دهید و همینطور لازم است بدانید که پرزگیر و قسمت بالای پروانه همزن مرکزی که از آب بیرون می ماند را به صورت دستی تمیز نمایید.

امیدواریم که این مقاله از سایت لوازم خانگی برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد و شما با خواندن این مقاله توانسته باشید مشکلات دستگاه خود را شناسایی کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را رفع کنید.