دلایل نشت گاز یخچال فریزر

دلایل نشت گاز یخچال فریزر

همانطور که میدانید بعد از خرید یخچال فریزر از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است به صورت ناگهانی برایمان پیش بیاید ، نشتی گاز و خالی شدن گاز داخل دستگاه میباشد. به خصوص اگر همان روز مهمان داشته باشید و یهو گاز دستگاه شما خالی شود بدون این که از قبل نشتی داشته باشد و یا خرابی ای درون دستگاه باشد که شما متوجه نشتی آن نشده باشید.

در این مطلب قصد داریم دلایل نشتی گاز را برای شما شرح دهیم تا با دانستن ان بتوانید از علل نشتی گاز دستگاهتان با خبر شوید.

دلایل نشت گاز یخچال فریزر

گاز مبرد یخچال که به صورت سیال میباشد درون یک حلقه بسته و تحت فشار قرار گرفته است و عملکرد سرمایشی دستگاه به واسطه جذب و دفع حرارت توسط این گاز صورت میگیرد.در حالت عادی امکان نشت گاز ممکن نخواهد بود اما در صورتی که دستگاهتان به تازگی تعمیر شده است و به دست افراد ناشی سپرده اید و ممکن است به تازگی دستگاه خود را جا به جا کردید که حین جا به جایی لوله ها و کمپرسور آسیب دیده باشد و سبب نشتی شده باشد

گاهی نیز پیش آمده است که برخی افراد برای از بین بردن برفک ها به اشتباه با چاقو و یا یک شی نوک تیز شروع به کندن برفک ها میکنند و که بسیار خطرناک است ، زیرا امکان برخورد به لوله های مبرد در ناحیه فریزر وجود دارد که باعث میشود خسارت زیادی به شما وارد شود و حتی گاها در شرایطی باید فریزر تعویض گردد

یکی دیگر از مواردی که می تواند دلیل نشتی گاز یخچال باشد، شیرها و اتصالاتی است که توسط تعمیرکار یخچال نصب و بسته شده است. اگر تعمیر دستگاه خود را به شخصی غیر حرفه ای سپرده باشید امکان این وجود دارد که اتصالات به صورت صحیح بسته نشده باشد.